Evenimentul anual al industriei agro-alimentare din România, la A doua ediţie a Expo–Conferinţei „Produsul românesc – realităţi şi perspective în 2017"

User Rating:  / 0
PoorBest 

produsul romanesc 2017Ediţie a II-a a Expo – Conferinţei dedicată produsului românesc se va desfăşura între 10 şi 11 mai, la Clubul Diplomatic Bucureşti. Sub genericul "Produsul românesc – realităţi şi perspective în 2017", evenimentul anual dedicat industriei agro-alimentare va deschide un dialog între reprezentanţi ai producătorilor, procesatorilor şi furnizorilor cu autorităţile de profil, specialişti, experţi şi cercetători.

Anul 2017 este unul extrem de important pentru industria alimentară românească, în general, şi pentru produsul românesc, în special, potrivit datelor şi vocilor din piaţă. Creşterile resimţite pe mai multe sectoare ale industriei alimentare, dar şi oportunităţile conferite de pieţele externe sunt semne că perspectivele sunt pozitive pentru produsul românesc. "În lumina realităţilor cu care se confruntă industria românească şi produsul românesc din primul trimestru al anului, şi mă refer aici la viziunea autorităţilor versus poziţia producătorilor şi procesatorilor, ne  dorim să creăm, prin acest eveniment, o platformă Business-to-business pentru a facilita un dialog deschis și genera relaţii de bună colaborare la nivel înalt între marii şi micii jucătorii ai pieţei şi autorităţile de profil, specialişti, experţi, cercetători”, declară Claudia Bocean, publisher RO.aliment.

Prin Expo-Conferinţa „Produsul românesc – realităţi şi perspective în 2017” se caută soluţii şi în directia de a face funcţională pârghia pentru dezvoltarea economiei româneşti pe baza capitalului privat autohton, oferind procesatorilor români cadrul de a valorifica aceste oportunităţi.

Un moment inedit al conferintei rămâne concursul “Gustul Ales”, desfășurat sub genericul “Ora de bun gust”.

Astfel, cei prezenţi vor putea degusta, dar și juriza cele mai interesante, inovatoare şi gustoase produse româneşti. Participanţii la Expo-Conferinţă vor alege prin vot, în timp real, produsele câștigătoare ale premiilor “Gustul Ales”.

Juriul concursului va fi format din specialişti din cadrul Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare și va oferi premii speciale. Se vor lua în calcul trei categorii de criterii: gust şi miros, caracteristici specific fiecărei grupe (textură, limpiditate, palatabilitate etc), aspect. Data limită de înscriere a produselor în concurs este 15 aprilie 2017.

La eveniment au fost invitaţi să intre în dialog cu producătorii şi procesatorii reprezentanţi ai Comisiei Europene, Parlamentului European, Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), reprezentanţi ai asociaţiilor de profil ROMALIMENTA, APRIL, ARC, PROAGRO, APAR, APCPR, PRODCOM, reprezentanţi ai companiilor de top din industria alimentară, dar reprezentanţi ai ambasadelor şi camerelor de comerţ.

Printre temele care vor fi atinse în cadrul evenimentului organizat de revista RO.aliment, dar şi în secţiunea Business Academy se numără:
•    Contextul regional în care evoluează industria românească;
•    Adevăruri nespuse ale L 150; Căi de acces pe rafturile retailerilor;
•    Covalact – trecut, prezentşiviitor „Prea bun, prea ca la ţară”;
•    Etichetarea nutritionala,Reg.1169 – realităţi şi perspective, la 3 luni de la aplicare;
•    „Taxa pe ambalaje”;
•    Cum putem sprijini producţia locală (finanţări, subvenţii etc);
•    Strategii de promovare a produsului românesc;
•    Clean label – produse fără E-uri pe etichetă şi în realitate;
•    Export – cum putem valorifica această oportunitate;
•    Tehnologii ce îmbunătăţesc termenul de valabilitate şi siguranţa alimentară;
•    Lanţul fermier/producător – procesator – retail – consumator;
•    Ambalajul şi provocările legate de logistică, distribuţe şi prezenţa la raft;
•    Importanţa respectării cu stricteţe a condiţiilor de igienă în procesul de producţie;
•    Tehnologii ce îmbunătăţesc termenul de valabilitate şi siguranţa alimentară;
•    Certificarea ECO/HACCP;
•    Profilul consumatorului român; Branding si rebranding; Povesti de succes.
NOUTĂŢILE de la Expo-Conferinţa RO.aliment 2017:
- mese rotunde cu retailerii, dar şi întâlniri cu reprezentanţi ai HoReCa;
- evenimentul va putea fi urmărit şi live pe Facebook  întâlnirea cu autorităţile şi alte mici secvenţe din programul evenimentului);

- doua workshopuri gândite cu scopul de a oferi participanţilor informaţii complete despre noutăţile din piaţă “De la materie primă la produs finit” şi “De la produs finit la consumatorul final”.  
Mai multe detalii despre programul complet înversiunea actuală găsiţi accesând acest link.
PARTENER PREMIUM: CRISTIM
PARTENERI GOLD: BIOTREND PLUS, ZIMBRIA
PARTENERI SILVER: SUDPACK ROMANIA, CHR HANSEN
PARTENERI “ORA DE BUN GUST”: IBA București
Pentru mai multe informatii ne puteţi contacta la This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau la tel.+40 744 162 991.

PROGNOZA METEO